Schüco lanceert veiligheidscampagne

Opendeurdagen Schüco Premium Partners met veiligheid als centraal thema

Volgens de meest recente politiestatistieken*, daterend uit 2016, wordt er in België jaarlijks in meer dan 54.000 woningen ingebroken. Veel inbraken kunnen echter door slimme voorzorgsmaatregelen en veiligheidstechniek worden voorkomen. Raam- en deurenfabrikant Schüco wil actief meewerken aan de bewustwording rond dit thema. Het lanceert daarom voor de eerste keer een uitgebreide veiligheidscampagne.

Opendeurdagen
Wie meer info wenst over veiligheid kan terecht bij één van de Schüco Premium Partners, vakmannen die gespecialiseerd zijn in privéwoningen en werken met 100% Schüco onderdelen. Tijdens de opendeurdagen, van 3 tot en met 11 maart, krijgen bouwers en verbouwers er persoonlijk advies op maat van hun behoeften, en kunnen ze van een commerciële cashbackactie genieten.

Veiligheid als pijler van de Schüco-filosofie
Naast design, comfort en energie-efficiëntie is veiligheid één van de vier hoofdpijlers waarop de producten van Schüco zijn gebouwd. Wat is het geheim van Schüco? Het bedrijf heeft een eigen technologiecentrum in Bielefeld, Duitsland. Hier worden de nieuwste veiligheidsinnovaties voor ramen, deuren en schuifsystemen uitgebreid getest en getoetst aan de hoge Schüco standaarden.

Hogere weerstandsklasse houdt inbrekers buiten
Hoe effectief een raam of deur tegen inbraakpogingen beschermt, wordt bepaald door de weerstandsklasse (RC), die door Europese normen wordt gereguleerd. Hoe hoger de weerstandsklasse, hoe langer het raam of de deur bestand is tegen inbraakpogingen met zwaarder materiaal. De politie adviseert veelal weerstandsklasse 2, terwijl Schüco veiligheidscomponenten aanbiedt tot maximaal weerstandsklasse RC 3. Want doorgaans is het een beperkte weerstand van een deur of venster die het de inbreker mogelijk maakt binnen te dringen in het gebouw. Indien dit niet lukt binnen de vijf minuten, zal de inbreker zijn geluk meestal elders trachten te beproeven. Een hoge weerstandsklasse houdt inbrekers dus buiten.

Geen compromis op het design
Volgens de filosofie van Schüco mag een verbeterde inbraakbeveiliging niet leiden tot minder esthetiek. Een mooi voorbeeld zijn de stijlvolle aluminium Schüco-ramen "AvanTec SimplySmart", met onzichtbaar ingebouwd beslag en een hoge standaardbescherming. Met behulp van extra veiligheidsvergrendelingen kan die tot weerstandsklasse RC3 verhoogd worden. Voor deuren omvat het veiligheidsprogramma van Schüco sloten met enkelvoudige, 3-voudige en 5-voudige vergrendeling, zodat de mate van inbraakwering van de voordeur in overeenstemming met de eigen veiligheidsbehoeften gekozen kan worden.

Digitale toepassingen
Digitale toepassingen brengen de beveiliging van de woning naar een nog hoger niveau. Schüco’s Door Control System is het neusje van de zalm. De verschillende componenten van het systeem omvatten onder meer een videofoon/parlofoon, een badgelezer, een vingerscan en een codeklavier. Doordat het een modulair systeem betreft heeft men zelf de keuze welke elementen aan het systeem worden toegevoegd. De uitvoering in zwart gehard glas geeft het geheel daarenboven een modern en stijlvol karakter.

Voor meer informatie over de Schüco veiligheidscampagne: www.schueco.be/actie

*http://www.stat.policefederale.be/criminaliteitsstatistieken/interactief/tabel-per-politiezone/

 

 

Contacteer ons
Stéphanie Pérugio Marketing & Communication Consultant, Schüco
Ward Vanhee Two cents
Stéphanie Pérugio Marketing & Communication Consultant, Schüco
Ward Vanhee Two cents
Over Schüco

Schüco – Systeemoplossingen voor ramen, deuren en gevels

De Schüco-groep, gesitueerd in Bielefeld Duitsland, ontwikkelt en verkoopt systeemoplossingen uit aluminium, staal en kunststof. Het productportfolio omvat raam-, deur- en vliesgevelsystemen, evenals intelligente oplossingen voor ventilatie, veiligheid en zonwering, bestemd voor woningen en de projectmarkt. Daarnaast biedt Schüco advies en digitale oplossingen voor alle fasen van een bouwproject - van concept, procesplanning, productie en montage tot aan de ondersteuning voor onderhoud en reparaties. Het portfolio wordt aangevuld met machines voor de productie en een klantgerichte service. Als toonaangevend bedrijf in de bouwsector stelt Schüco zich als doel om met de producten en diensten voorop te lopen op vlak van duurzaamheid en een actieve bijdrage te leveren aan de realisatie van klimaatneutraliteit en de circulaire economie in de bouwsector.

Schüco is opgericht in 1951 en is actief in meer dan 80 landen. Het realiseerde in 2022 een omzet van 2,28 miljard euro met 6.750 medewerkers.

Bezoek voor meer informatie www.schueco.be